BIOETHICS EDUCATION: problems and structure
- Authors: Silujanova IV1
-
Affiliations:
- Issue: Vol 5, No 2 (2012)
- Pages: 30-36
- Section: Articles
- URL: https://bioethicsjournal.ru/2070-1586/article/view/54862
- ID: 54862
Cite item
Full Text
Abstract
The structure of bioethics education is directly connected with the problems of its studying. Thus, the major problem is providing continuity of teaching bioethics in medical higher educational institutions throughout junior and senior cycle. It is impossible to speak about the time for completion of such training because moral self-improvement is an essential element of the medical profession and it lasts throughout life.
References
- Вересаев В.В.. Записки врача. С.С. т.1, М.1985, с.212.
- Доника А.Д, Альтернативы принятия решений в медицинской практике: правовые нормы и этические дилеммы / А.Д.Доника, В.И.Толкунов // Биоэтика. - 2010. -№ 1(5) - С.57-58.
- Доника А.Д. Этические аттитюды профессиональной группы врачей / А.Д.Доника, Д.Д.Доника, М.В.Еремина // Биоэтика - 2010. - № 6 . - С.45-46.
- Седова Н.Н. Все законы когда-то были нормами морали, но не все моральные нормы становятся законами // Биоэтика. - 2009. - № 1(3) - С.37-40.