BIOETHICS EDUCATION: problems and structure


如何引用文章

全文:

详细

The structure of bioethics education is directly connected with the problems of its studying. Thus, the major problem is providing continuity of teaching bioethics in medical higher educational institutions throughout junior and senior cycle. It is impossible to speak about the time for completion of such training because moral self-improvement is an essential element of the medical profession and it lasts throughout life.

作者简介

I Silujanova

Email: siluan@mail.ru

参考

  1. Вересаев В.В.. Записки врача. С.С. т.1, М.1985, с.212.
  2. Доника А.Д, Альтернативы принятия решений в медицинской практике: правовые нормы и этические дилеммы / А.Д.Доника, В.И.Толкунов // Биоэтика. - 2010. -№ 1(5) - С.57-58.
  3. Доника А.Д. Этические аттитюды профессиональной группы врачей / А.Д.Доника, Д.Д.Доника, М.В.Еремина // Биоэтика - 2010. - № 6 . - С.45-46.
  4. Седова Н.Н. Все законы когда-то были нормами морали, но не все моральные нормы становятся законами // Биоэтика. - 2009. - № 1(3) - С.37-40.

补充文件

附件文件
动作
1. JATS XML

版权所有 © Silujanova I.V., 2012

Creative Commons License
此作品已接受知识共享署名-非商业性使用-禁止演绎 4.0国际许可协议的许可。