PROBLEM OF FORMATION OF VALUES IN STUDENTS OF MEDICAL HIGH SCHOOL IN THE COURSE OF PROFESSIONALISATION
- Authors: Levchuk, KA1, Chusovljanova SV1
-
Affiliations:
- Issue: Vol 3, No 1 (2010)
- Pages: 31-33
- Section: Articles
- URL: https://bioethicsjournal.ru/2070-1586/article/view/54795
Cite item
Full Text
Abstract
The article shows, how harmonious and effective development of intellectual and personal-professional qualities can help professional formation of the doctor. Success the mastering of professional competence essentially depends on motivation, and personal features and intellectual qualities define the way of professionalisation.
References
- Абульханова-Славская К. А. Философско-психологическая концепция С. Л. Рубинштейна: К 100-летию со дня рождения / К. А. Абульханова-Славская, А. В. Брушлинский. - М.: Наука, 1989. - 248 с.
- Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания. - СПб.: Питер, 2001. - 288 с.
- Бодалев А. А. Личность и общение. - М., 1983. - 272 с
- Бондаревская Е.В. Теория и практика личностно-ориентированного образования. - Ростов н/Д., 2000.- 352 с. 5. Буфеев Константин, священник. Православное вероучение и теория эволюции. М., 2003; Буфеев С.В. Почему православный не может быть эволюционистом // Шестоднев против эволюции. М., 2000. С. 233-278.
- Валитова P.P. Толерантность: порок или добродетель? // Вестник Моск. унта. Сер. 7, Философия. М., 1996. № 1. С. 33-37
- Гудечек Я. Ценностная ориентация личности / Я. Гудечек // Психология личности в социалистическом обществе: Активность и развитие личности. - М.: Наука, 1989. - С. 102-109.
- Зотов Н.Д. Личность как субъект нравственной активности. - Томск, 1984., 247 с 9. Иустин (Попович), преподобный. На Богочеловеческом пути. СПб., 1999. С. 146-147. 10. Концепция модернизации российского образования// Вестник образования, 2002. № 3 .
