Bioethics journalBioethics journal2070-15862782-6589Volgograd State Medical University54985Research ArticleINTERNET AS MEANS TO PROMOTE THE DRUGSGoverdovskayaE. VProfessor, Deputy Director of postgraduate and additional educationelena_goverdovskaya@mail.ruKaurovaA. Nthe teacher of the chair of humanitarian disciplines and bioethicsanvklimova@gmail.comKlimovaA. Vthe teacher of the chair of humanitarian disciplines and bioethicsanvklimova@gmail.comPyatigorsk Medical-Pharmaceutical Institute - branch of the State-Funded Educational Institution of Higher Professional Education "The Volgograd State Medical University" of the Ministry for Public Health of the Russian Federation "1512201582404314122020Copyright © 2015, Goverdovskaya E.V., Kaurova A.N., Klimova A.V.2015To promote the drugs the pharmaceutical companies use a variety of promotional tools. These include advertising in the media in the first place. Under the media is commonly understood social institutions that ensure the collection, processing and dissemination of information on a massive scale. The transmitted information must necessarily be in the public interest. Among the major media, we can highlight television, radio and the press. It is interesting, that now the mass media began to treat the Internet. In Internet we can find hundreds of different newspapers, radio and television channels and this resources obtaining access to a global audience. The number of specialized sites about health is large enough, in Russia there are about five hundred.advertising in the pharmacythe social role of the medical representativemedical representativepharmaceutical marketing[Информационное общество: Информационные войны. Информационное управление. Информационная безопасность. / Под ред. М.А. Вуса. - СПб. Издательство С. -Петербургского университета, 1999.][Пашутин С., Маркетинговые мероприятия на фармрынке с участием медицинских представителей / "Фармацевтические ведомости", 2005, № 5.][Г.К. Свиридов, Повышение эффективности работы медицинских представителей фармацевтических компаний / "Экономический вестник фармации", 2004, № 12.][Пауков С., Руководство для медицинского представителя фармацевтической компании / Геотар-Медицина, 2007. - 365с.][Федеральный закон от 21 ноября 2011 г. N 323-ФЗ "Об основах охраны здоровья граждан в Российской Федерации" (с изменениями и дополнениями)][Доника А.Д. Проблема формирования этических регуляторов профессиональной деятельности врача // Биоэтика - 2015 - № 1(15) - С. 58-60 ( DOI 10.17686/sced_rusnauka_2015-875)][Доника А.Д. Соответствие норм Федерального закона «Об основах охраны здоровья граждан в Российской Федерации» нормам и принципам биоэтики / А.Д. Доника, Л.Л. Кожевников // Биоэтика. - 2011 - № 2(8) - С. 26-28.][Седова Н.Н.Об этической экспертизе законопроектов в сфере образования / Н.Н. Седова, Е.В. Приз // Биоэтика. - 2011-№ 2(8) - С. 10-12][Седова Н.Н. Все законы когда-то были нормами морали, но не все моральные нормы становятся законами // Биоэтика. -2009. - № 1(3) - С. 37-40.]